0

SAYFA 93
7. fiiir öylesine bir dilsel düzenlemedir ki sözcüklerinden biri çıkarılır ya da birinin yeri değiştirilirse
şiirin tüm büyüsü bozulur.
Bu cümlede anlatılmak istenenle aşağıdakilerden hangisi arasında anlamca yakınlık yoktur?
A) fiiirde her sözcük, bulunduğu yerde güzeldir.
B) Sözcük, şiirin en önemli ögesidir.
C) fiiirde dil, kendine özgü bir biçimde kullanılır.
D) fiiirin dili, seçilen imgelerin çeşitliliğiyle zenginleşir.
E) fiiirin güzelliği, sözcüklerin birbiriyle uyumundan gelir.
8. Aşağıdakilerden hangisinde bağdaşıklıkla ilgili bir anlatım bozukluğu vardır?
A) Okuldan öğretim durumunu gösteren bir belge alacakmış.
B) Yeni eve gelmişti ki kapı çalındı.
C) Olanları duymuş, hayret etmiştim.
D) Polisiye romanları az, psikolojik romanları ise hiç okumam.
E) Kimse konuşmuyor, önüne bakıp susuyordu.
9. Bağlam ile anlatım arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayınız.
10. Aşağıya istediğiniz konu ve türde bir metin yazınız. Daha sonra metninizi sıra arkadaşınıza
okutunuz. Ondan metninizdeki anlatım bozukluklarını bulmasını isteyiniz. Arkadaşlarınızın tespitlerini tartışınız.

TÜM CEVAPLAR İÇİN TIKLAYINIZ 


Yorum Gönder

 
Top