0

SAYFA 76
2. Etkinlik: İki gruba ayrılınız. Grup sözcülerinizi seçiniz. 1. metindeki (birinci grup) ve 2. metinde
ki (ikinci grup) terim, kavram ve gündelik hayatla ilgili somut anlamlı sözcükleri ve bunların nasıl kullanıldığını tespit ediniz. Bu çalışmadan hareketle öğretici metinlerin dil ve anlatım özelliklerini tespit ediniz.


CEVAPLAR ÇOK KISA SÜREDE YÜKLENECEKTİR...TAKİPTE KALIN...
Ulaştığınız sonuçları grup sözcülerinden tahtaya yazmalarını isteyiniz.
3. Metnin dil ve anlatım özelliklerini dikkate alarak türünü belirleyiniz. Tür özelliklerini defterinize
yazınız.
4. Metnin hangi düşünceye bağlı kalınarak yazıldığını söyleyiniz.
5. Metninde soyut anlatım mı somut anlatım mı ön plandadır, belirleyiniz. Bu durumun öğretici metin
lerle ilişkisini açıklayınız.
6. Metnin ana düşüncesi yazarın yaşadığı dönemin sosyal hayatının hangi özelliklerini yansıtmak
tadır? Söyleyiniz.
Anlama ve Yorumlama
1. Servet–i Fünûn dergisinin Servet–i Fünûn edebiyatının oluşmasındaki rolünü göz önüne alarak
kültür ve sanat dergilerinin öğretici metinler açısından taşıdığı değeri belirleyiniz.

CEVABI İÇİN TIKLAYINIZ
2. Tanzimat Dönemi öğretici metinleri ile Servet–i Fünûn Dönemi öğretici metinlerini aşağıda verilen
tablodaki ölçütlere göre karşılaştırınız.
3. Etkinlik: Üç gruba ayrılınız. Grup sözcülerinizi seçiniz. Hüseyin Cahit YALÇIN’ın (birinci grup),
Mehmet Rauf’un (ikinci grup), Cenap Şehabettin’in (üçüncü grup) yaşamı ve edebî kişiliği hakkında edini len bilgileri sununuz. Sunulan bilgilerden yola çıkarak incelenen metinlerle yazarları arasındaki ilişkiyi açıklayınız.

hepsi maddeler halinde...TIKLAYINIZ
4. Etkinlik: Servet–i Fünûncuların edebiyatımıza getirmek istediği yenilikleri konu alan yazılardan
birkaçını okuyunuz. Öğretmeninizin önderliğinde soru-cevap yöntemini kullanarak Servet–i Fünûncuların
getirmek istediği yeniliklerin başarılı olup olmadığını tartışınız. Tartışma sonunda birer rapor yazınız.

Yorum Gönder

 
Top