0

Sayfa 85
16. Şiirden ve araştırmalarınızdan hareketle bu dönemde Oğuz Türkçesiyle yeni bir şiir anlayışının başladığını ve İslamiyet’in Türk toplumunda bir kültür farklılığı oluşturduğunu söyleyebilir misiniz? Açıklayınız.
İslamiyet Türk toplumunda bir kültür farklılığı oluşturmuştur.
17. a) Derse hazırlık bölümünde Yunus Emre ve onun şiirleri hakkında araştırma yapmıştınız.
Bu araştırmaları da dikkate alarak okuduğunuz şiirin beğendiğiniz yönlerini nedenleriyle birlikte açıklayınız.
b) Yunus Emre’nin edebî ve fikrî yönüyle ilgili değerlendirmelerinizi aşağıdaki şemaya yazınız.
YUNUS EMRE EDEBİ VE FİKRİ YÖNÜ ...MADDELER HALİNDE..TIKLAYINIZ
c) Yunus Emre hakkında yaptığınız araştırmadan da yararlanarak şair ile incelediğiniz ilahi
arasında nasıl bir bağlantı kurulabileceğini açıklayınız.
İlahi Yunus Emre'nin fikri ve edebi kişiliğini yansıtıyor, O, Allah aşkıyla yanıp tutuşmaktadır, dünyevi hiçbir şeye bağlılık hissetmeyen , sadece ama sadece Allah'a kavuşmayı isteyen büyük bir mutasavvıftır...
2. metin
1. Şiirin ölçüsünü, kafiye ve rediflerini gösteriniz. Bunları şiirin ahengine ne tür katkısı olduğunu
ifade ediniz.
1.dörtlükte uyak ve redif yok...
2.dörtlükte didiler redif, "n" yarım uyak
3.birimde "yem" redif
4.birimde "ılmaz" redif, "r" yarım uyak
2. Şiirin birimini belirleyiniz.
Dörtlük

3. Şiirin temasını belirtiniz.
Şah'a gitme isteği

4. Birimlerde anlatılanları açıklayınız ve şiiri yorumlayınız.
Birimlerde şair, dertli olduğunu ve  pirine gitmek istediğini anlatıyor...
5. Şiirde geçen tasavvuf düşüncesine ait terimleri yaptığınız araştırmadan da yararlanarak tahtaya yazınız.
pir, himmet etmek, şah gibi kelimeler
6. a) Okuduğunuz şiirde yer alan fakat Göktürk Yazıtları’nda rastlanmayan kelimeleri tespit ediniz.
pir, himmet etmek, şah ,sefil, talip gibi Arapça ve Farsça kelimeler
Bunların bulunmama nedenlerini tartışınız. Ulaştığınız sonuçları sözlü olarak ifade ediniz.
Bunlar İslamiyet'in etkisiyle edebiyatımıza girmiş sözcüklerdir 


Yorum Gönder

 
Top