0

Ali günlerden bir gün arkadaşlarıyla meyve toplamaya gitmişler. Hasan Emmi denen adamın tarlasına izinsiz giren Ali arkadaşlarıyla bol meyve toplamışlar. Meyveleri Yemişler karınlarını güzelce doyurduktan sonra oyun oynayıp eve gitmişler. Ali’nin aklına sorular takılmaya başlamış. Sonra meraklanıp annesinin yanına gider:
   -Anne başkasının eşyasını izinsiz kullanmak kötü bir şey midir? Anne:
   -Elbette oğlum niye sordun yoksa bir sorun mu var? Ali:
   -Anne ben bir hataya kapıldım yapmamam gereken bir şeyi yaptım hemen gidip özür dilemeliyim. Anne:
   -Yoksa birinin eşyasını izinsiz mi kullandın. Ali:
   -Evet hemen arkadaşlarımla özür dilemeliyim. Ali arkadaşlarıyla eve gelen Hasan Emmi’nin yanına gelerek:
   -Hasan Emmi özür dileriz biz senin eşyalarını izinsiz kullandık. Hasan Emmi:
   -Çocukları severim helal hoş olsun ama eğer bir daha böyle bir şey yaparsanız herkes benim gibi duyarlı davranmaz.

A.Verilen metne göre soruları cevaplayınız.(24)
1.Siz yazarın yerinde olsanız başlığa ne yazardınız?
……………………………………………………………………………………..
2.Ali hatasını kime sorarak hatasını anlamış?
……………………………………………………………………………………..
3.Hasan Emmi niçin çocukları affetmiş olabilir?
……………………………………………………………………………………...

B.Verilen cümlelerin boş yerlerine uygun noktalama işaretleri getiriniz.(12)
1.Marketten (  )ekmek(  )süt(  )bisküvi ve çay aldım(  )
2.Eyvah(  )yangın var(  )
3.Sizin sınıfınızda kaç öğrenci var(  )
4.Koşu yarışında 1(  ) Mahmut 2(  ) Selim 3(  )Orkun oldu.

C.Verilen kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını yazın(20)
Kelime
Eş Anlamlısı
Kelime
Zıt Anlamlısı
Kırmızı

İyilik

Yurt

Yavaş

Yaşlı

Kaba

Tenha

Zayıf

Islak

Temiz


D.Aşağıda öznel yargı ise “Ö” nesnel yargı ise ”N” yazınız .(10)
(  )En sevdiğim roman “Sefiller” romanıdır.
(  )Atatürk’ün ilkeleri 6 tanedir.
(  )Benim adım Ahmet’tir.
(  )Kebabın eşsiz bir lezzeti vardır.
(  )Türkiye’nin başkenti Ankara’dır
E.Aşağıda verilen yere eğitim ile ilgili bir dörtlük yazın.(4)



F.Aşağıya “Birlik ve Beraberlik” ile ilgili bir kompozisyon yazınız(30)

Yorum Gönder

 
Top